Táborok, kirándulások

Nyári Iskola- Kutatótáborát

kuttab w

A Magyar Tudományos Akadémia és Energiatudományi Kutatóközpont 2017. június 26-30 között, kilencedik alkalommal szervezte meg Nyári Iskola- Kutatótáborát, melyen a Kárpát Medence 17 középiskolás diákja vehetett részt. Iskolánkból Bodó Balázs 10. A osztályos tanuló sikeres pályázat során szerzett tapasztalatokat a természettudományos kutatás fantasztikus világában...

Tanulmányi kirándulás

tan kir w

2017. 05. 30-án a mi osztályunk, vagyis a hetedik osztály és két kísérő tanár (Larcher Mária Ibolya és Szatmári Ilona) felügyeletében, tanulmányi kiránduláson vettünk részt az Iskola másként hét alkalmából a Gagyi-patak keresztúri szakaszának egy bizonyos részén.

Célunk a patak és a körülötte levő élővilág megfigyelése volt...

Kirándulás Csehétfalvára

kir14 w

Az Iskola másképp hét keretén belül, 2017. május 30 és 31-én kreatív tábort szerveztünk Csehétfalván, melyen az Orbán Balázs Gimnázium II., III., és IV. Step by Step osztályos diákok vettek részt. A két nap alatt megtekintettük a falu nevezetességeit: a templomot, a közösségi házat, kültéri kőbányát, mérlegházat, tűzoltó múzeumot. Ismerkedtünk a környék növényvilágával, a hatalmas fátyol és útilapu sokaknak kedvence lett, mint ahogy a sokféle mezei virág is...

Szolnoki testvériskola kapcsolat

szolnok w

2017. március 23-án délelőtt 10 órakor indultunk az iskolabusszal Magyarországra, Szolnokra. Mindenki jókedvű volt az utazás miatt, ez a jó hangulat a buszban is megmaradt. Zenét hallgattunk és beszélgettünk. Az út során egyszer álltunk meg hosszabb ideig, a Királyhágó előtt egy étteremnél, ahol mindenki elfogyasztotta a magával hozott ennivalóját, vagy rendelt az étteremből. Miután befejeztük az evést meg sem álltunk Szolnokig...

Olvasótábor

otab w

Olvasótáboraink mottója: "Olvasónak nem születik az ember, az olvasóvá válás nevelési folyamat eredménye..." (Tóth Tibor műfordító)

A mai világban szinte kihívás megszerettetni az olvasást a gyerekekkel, hiszen a technika fejlődésének következtében már sokkal több lehetőségük van kikapcsolódni, információt szerezni, ami csöppet sem kedvez a hagyományos olvasásnak. Az EMMI pályázati felhívására készítettünk el és adtuk be a IV. Olvasótábor programját, amit a pályáztató ötszázezer forinttal jutalmazott...

Orbán Balázs-túra

obtur w

Az utóbbi időben iskolánk több diákja jelezte, hogy szívesen venne részt kirándulásokon, ismerkedne szűkebb-tágabb szülőföldjével. Erre az igényre válaszolt a Diáktanács Orbán Balázs túra nevet viselő projektje, melynek során az Orbán Balázs Gimnázium 38 tanulója és 4 pedagógusa egy sóvidéki kiránduláson vehetett részt. Ezzel a túrával egyrészt iskolánk névadójára emlékeztünk, másrészt a diákok számára teremtettünk keretet egymás jobb megismerésére...

Sóskúti kirándulás

soskut w

Idén ránk, a tizenegyedikesekre hárult az a feladat, hogy megszervezzük az immár hagyománnyá vált sóskúti kirándulást. Örömmel fogadtuk az osztályfőnökeink által közölt hírt, hogy már az első héten, szeptember 18-án, pénteken kerül sor az egész iskola által kedvelt kirándulásra, ezért már a vakáció utolsó hetében osztályfőnökeinkkel nekifogtunk a szervezésnek. Mindenki felelősségteljesen kellett hozzáálljon ehhez a rendezvényhez, mivel mindenkinek megvolt a maga feladata...

Gólyatábor

golya w

Szeptember 12-14. között zajlott az Orbán Balázs Gimnázium új kilencedikeseinek Gólyatábora Kőrispatakban. A játékos ismerkedéssel, csapatépítő foglalkozásokkal teli programot László Laura tanárnő állította össze a Diáktanács tagjainak segítségével, akik csoportvezetőként vettek részt a tábor lebonyolításában. A három nap alatt alkalom nyílt egymás megismerésére, s betekintést nyertek a kisgólyák iskolánk diákéletébe is...

Hangolódj a tudásra! vakációs tábor

hang w

Szeptember elején régi álmunk valósult meg a Hangolódj a tudásra! elnevezésű tehetséggondozó tábor megszervezésével. Iskolánk munkaközössége sikeres, jó hangulatú foglalkozás-sorozatot biztosított 60 diák számára, akik Székelykeresztúr, Nagygalambfalva, Újszékely, Szenterzsébet, Szentábrahám, Gagy, Firtosmartonos, Kőrispatak, Küsmőd, Etéd településekről érkeztek...